جشنواره ی زمستانی آسیاتک
سرویس یلدا >> سرعت : 4 مگابیت (درون شبکه 12 مگابیت) / ترافیک : 15 گیگ (4 تا 10 صبح 60 درصد تخفیف) / دوره : 15 ماه / قیمت : 35,000 تومان ، قیمت خرید ویژه از وبسایت گیل تک : 25,000 تومان
حذف محدودیت سرعت در ارتباطات درون شبکه ای
نهایت سرعت ممکن در دانلود از وبسایت های داخلی و سرورهای ایران ، ارتباط کاربران آسیاتک با یکدیگر در شبکه های اجتماعی ، ارتباط تصویری و...
جشنواره پاییزی آسیاتک ، هر گیگ 1,000 تومان
سرویس آ مثل آسیاتک >> سرعت : 2 مگابیت (درون شبکه 12 مگابیت) / ترافیک : 60 گیگ (2 تا 8 صبح 80 درصد تخفیف) / دوره : 12 ماه / قیمت : 60,000 تومان
تجربه سرعتی متفاوت
ارائه سرویس های متنوع با سرعت 2 / 4 / 6 / 10 / 12 مگابیت بر ثانیه ، همراه با بازه رایگان شبانه
جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات سال 93
آسیاتک دریافت کننده تنها تندیس چهارمین دوره جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه ارائه خدمات اینترنت پرسرعت
سرویس های متنوع برای تمام نیازها
سرویس های متنوع برای نیاز گروه های مختلف کاربران ، کم مصرف ها ، دانلودرها ، گیمرها و...
کاهش هزینه دایری و رزور پورت مخابرات | گیل تک - عاملیت رسمی آسیاتک
  • 01333752075
  • گیلان ، رشت ، نرسیده به میدان گیل ، کوچه پیام نور ، گیل آنلاین (دفتر مرکزی گیل تک)
گیل تک – عاملیت رسمی آسیاتک

کاهش هزینه دایری و رزور پورت مخابرات

کاهش هزینه دایری و رزور پورت مخابرات

کاهش هزینه دایری و رزور پورت مخابرات

 

هزینه دایری و رزور پورت و به خصوص جریمه عدم تمدید به موقع سرویس کاهش یافت

با توجه به مفاد آئین نامه تعامل شرکت مخابرات با اپراتورهای سرویس دهنده ، همانطور که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی سرانجام اجازه افزایش هزینه های مخابراتی را به شرکت مخابرات ایران داد ، این شرکت در اقدامی سریع هزینه برخی از خدمات خود را افزایش و مابقی افزایش هزینه ها را به آینده موکول کرد.

همانطور که در هفته های اخیر اعلام شد ، هزینه دایری پورت در مراکز مخابراتی جزو همین افزایش هزینه ها بوده ، به این معنی که در زمان درخواست کاربر برای خرید سرویس اینترنت پرسرعت ، شرکت سرویس دهنده درخواستی مبنی بر دایری به مرکز مخابراتی ارسال می نماید و مرکز موظف است در ازای مبلغ ۵۰۰۰ تومان و طی مدت زمان ۷۲ ساعت کاری این امکان را بر روی خط تلفن کاربر جهت استفاده از امکانات و پهنای باند اینترنتی شرکت مذکور فراهم سازد تا کاربر بتواند به شبکه ی اینترنت اپراتور فوق دسترسی داشته باشد.

همانطور که پیشتر اعلام شد ، هزینه رانژه (دایری) پورت در مراکز مخابراتی که تا پیش از این مبلغ ۵۰۰۰ تومان بوده ، طبق مصوبه سازمان تنظیم مقررات به 1۲۰۰۰ تومان (۷۰۰۰ تومان دایری و ۵۰۰۰ تومان تخلیه) افزایش یافت که این تعرفه ها فقط یک بار در هنگام دایری و یا تخلیه ، توسط شرکت اینترنتی متقاضی به مخابرات پرداخت می شود و شرکت های ارائه دهنده ی خدمات می توانند این مبالغ را از مشترکان خود دریافت کنند.

 

کاهش هزینه دایری پورت

اما اپراتورهای اینترنتی در اقدامی هماهنگ جهت جلوگیری از افزایش هزینه اولیه راه اندازی اینترنت پرسرعت و تشویق بیشتر کاربران برای داشتن سرویسی یکپارچه و پرسرعت بر روی خطوط تلفن ، اقدام به اخذ هزینه های سابق از کاربران نموده و مطابق گذشته همان مبلغ ۵۰۰۰ تومان را از کاربران دریافت خواهند کرد.

لازم به ذکر است هزینه پرداختی شرکت ها به مخابرات کاهش نیافته و اپراتورها تنها جهت رضایت عموم کاربران ، هزینه ها را مطابق قبل دریافت و مابقی آن را از سود حاصل از فروش سرویس به مراکز مخابراتی پرداخت می نمایند.

 

کاهش هزینه پنالتی

در همین راستا و با توجه به افزایش آبونمان مخابرات ، مبلغ جریمه در صورت عدم تمدید به موقع سرویس و همچنین هزینه رزرو و نگهداری پورت از روزانه 50 تومان به ۱۳۰ تومان و هزینه ماهیانه در صورت عدم تمدید به موقع به ۳۵۰۰ تومان افزایش یافته بود که همچون مورد دایری پورت مطابق مبالغ قدیم از کاربران یعنی روزانه 50  تومان و ماهیانه ۱۵۰۰ تومان دریافت خواهد شد.

 

چرا کاربران می بایست بابت عدم تمدید به موقع سرویس اینترنتی ، مبلغی مازاد به شرکت پرداخت نمایند ؟

هر اپراتور سرویس دهنده در هر مراکز مخابراتی پورت هایی غیر فعال و پسیو دارد ، زمانی که کاربر سرویسی را خریداری می نماید به مرکز مخابراتی درخواستی مبنی بر راه اندازی و دایری پورت بر روی خط تلفن ارسال می شود و یکی از پورت های آزاد فعال می شود.

زمانی که کاربر سرویس خود را تمدید نماید ، ترافیک یا دیگر خدمات و محصولات شرکت ؛ همچون آی پی استاتیک خریداری کند و در مجموع سرویس فعال باشد ، هزینه فوق (آبونمان ماهیانه ۱۵۰۰ تومان) از سود حاصل از فروش سرویس توسط شرکت ارائه دهنده سرویس به شرکت مخابرات استانی پرداخت می گردد ، اما زمانی که کاربر سرویس را تمدید نکند و شرکت ارائه دهنده درآمدی از محل فروش و اجاره پورت کاربر نداشته باشد به ناچار باید این هزینه را خود به شرکت مخابرات استانی پرداخت نماید و در فاکتور تمدید سرویس به صورت جریمه از وی دریافت نماید.

لازم به ذکر است که در گذشته هزینه ی استفاده از اینترنت پرسرعت بر روی خط تلفن (زیرساخت شرکت مخابرات جهت مکالمه) در قبض تلفن مشترکین و در بخش آبونمان درج میشد اما امروزه بر روی هزینه تمام شده ی سرویس ارائه شده به کاربر محاسبه می گردد.

 

چرا شرکت ها در صورت عدم تمدید کاربر ، پس از مدتی سرویس اینترنت را جمع آوری و پورت را تخلیه می نمایند ؟

با توجه به اینکه اپراتور سرویس دهنده ماهیانه مبلغی بابت پورت فعال و استفاده از زیرساخت شرکت مخابرات برای بستر اینترنتی خود به این شرکت پرداخت می نماید و محل درآمد جهت پرداخت هزینه فوق و سود شرکت ، فروش و تمدید سرویس اینترنت توسط کاربر می باشد ، چنانچه کاربری پس از چند ماه سرویس خود را تمدید ننماید ، شرکت فوق جهت جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر به ناچار مجبور به جمع آوری پورت و قطع ارتباط کاربر می شود.

مدت زمان تا جمع آوری سرویس در اپراتورهای سرویس دهنده متفاوت است و هر اپراتور به نسبت قرارداد خود با شرکت مخابرات مبلغی مشخص بابت اجاره فضا و نصب تجهیزات پرداخت می نماید ، در آسیاتک جمع آوری پورت به طور معمول بر روی ۶۰ روز می باشد ، در برخی مراکز به دلیل وجود تعداد زیادی پورت آزاد و یا نبود مشکل افزایش امکانات و تجهیزات این محدودیت بر روی ۹۰ روز قرار دارد و در مراکز دارای محدودیت پورت و امکانات فنی بر روی ۲۰ روز.

در استان گیلان به  دلیل مشکلات بسیار با شرکت مخابرات و عدم اجازه افزایش پورت ، پهنای باند و نصب تجهیزات جدید ، جمع آوری اتوماتیک در بسیاری از مراکز و شهرها بر روی ۲۰ روز و در سایر مراکز بر روی ۶۰ روز قرار دارد.

تخلیه پورت به صورت اتوماتیک توسط سیستم انجام می شود و در صورت عدم تمدید به موقع نمی توان مانع آن شد.

ناگفته نماند پیش از جمع آوری سرویس ، عامل فروش و کارشناسان شرکت در چندین نوبت با مشترک تماس خواهند گرفت و پیام کوتاه مهلت ۷۲ ساعته جهت تمدید سرویس برای کاربر ارسال خواهد شد.

به مشترکین توصیه می شود در صورت امکان سرویس را به صورت سالیانه (سرویس های جشنواره با هزینه بسیار پایین) خریداری یا تمدید نمایند تا در صورت عدم تمدید در برخی ماه ها ، مشمول جریمه نشده و در نهایت پورت تخلیه نگردد.

متاسفانه در حال حاضر به دلیل محدودیت پورت در بسیاری از مراکز استان گیلان ، پس از جمع آوری امکان ثبت نام مجدد تا ماه ها مقدور نمی باشد.

 

گردآوری مطلب : گیل تک ، نماینده رسمی آسیاتک – ثبت نام و فروش آنلاین اینترنت پرسرعت در سراسر کشور – ۳۳۷۵۲۰۷۵-۰۱۳

فروش آنلاین اینترنت پرسرعت در سراسر کشور